کد مطلب:154127 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:105

با این همه تخریب چگونه قبر را یافتند
منتصر بالله بعد از متوكل عهده دار خلافت شد و تصمیم گرفت قبر را تجدید بنا كند، اما كیفیت پیدا كردن محل قبر به این ترتیب بوده است:

محمد بن حسین آشنانی گوید: مدتی گذشت كه از بیم و خوف نتوانستم به زیارت حسین علیه السلام بروم تا آن كه سرانجام خود را آماده خطر نمودم و یك نفر از عطرفروشان نیز موافقت كرد با من بیاید، روزها پنهان می شدیم و شب ها راه می رفتیم تا نیمه شبی به حدود غاضریه رسیدیم، در دل شب از كمینگاه خارج شدیم و از وسط دو نفر نگهبان مسلح كه خواب بودند گذشتیم تا به حدود محل قبر رسیدیم لیكن نتوانستیم محل قبر را تشخیص دهیم تا این كه به وسیله بوی عطر خاصی كه استشمام كردیم محل قبر را تشخیص داده خود را روی محل قبر انداختیم و زیارت كردیم، به عطار گفتم این بوی چیست؟ گفت: به خدا قسم هرگز چنین عطری استشمام نكرده ام.

پس از وداع با قبر علاماتی چند در اطراف قبر قرار دادیم و چون متوكل كشته شد با جمعی از شیعیان آمدیم و با خارج كردن علائم محل و حدود قبر را مشخص كردیم. [1] .


الحمد لله و به فضل پروردگار كتاب حسین نفس مطمئنه پایان یافت در اینجا مناسب می بینیم كه شمه ای از فجایع و شرارتها و بی بند و باری ها یزید و گزیده ای از تاریخ مختار و انتقام گیری از قاتلان حسین (ع) را بازگوئیم تا بر جامعیت كتاب افزوده و خوانندگان نیز تا حدودی از این قسمت تاریخ آگاه گردند.


[1] مقاتل الطالبين ص 598.